For Better Performance Please Use Chrome or Firefox Web Browser

طراحي سيستم اتوماسيون خط قالبگيري شركت آذرين اصفهان

   اتوماسيون صنعتي به بهره گيري از رايانه ها  بجاي متصديان انساني براي کنترل دستگاه ها و فرآيندهاي صنعتي گفته مي شود. اتوماسيون يک گام فراتر از مکانيزه کردن است . مکانيزه کردن به معني تجهيز کردن متصديان انساني با ابزار و دستگاه هايي است که ايشان را براي انجام بهتر کارشان ياري مي‌رساند. در حال حاضر ارتقاء سطح کيفی محصولات توليدی در صنايع مختلف و در کنار آن افزايش کمی توليد ، هدف اصلی هر واحد صنعتی می باشد و مديران صنايع نيز به اين مهم واقف بوده و تمام سعی خود را در جهت نيل به اين هدف متمرکز نموده اند .

   لازمه افزايش کيفيت و کميت يک محصول ، استفاده از ماشين آلات پيشرفته و اتوماتيک می باشد . ماشين آلاتی که بيشتر مراحل کاری آنها به طور خودکار صورت گرفته و اتکای آن به عوامل انسانی کمتر باشد . چنين ماشين آلاتی جهت کارکرد صحيح خود نياز به يک بخش فرمان خودکار دارند که معمولا از يک سيستم کنترل قابل برنامه ريزی (به عنوان مثال PLC يا مدار منطقی قابل برنامه ريزی) در اين بخش استفاده می‌گردد. بخش کنترل قابل برنامه ريزی مطابق با الگوريتم کاری ماشين ، برنامه ريزی شده و می‌تواند متناسب با شرايط لحظه ای، به عملگرهای دستگاه فرمان داده و در نهايت ماشين را کنترل کند .

   سيستمي كه در حال حاضر درخط قالب‌گيري شركت صنايع ريخته‌گري آذرين اصفهان نصب و

در حال كار است، يك سيستم رله-كنتاكتوري قديمي محصول كشور آلمان شرقي است. هدف اصلي در اين پروژه، طراحي يك سيستم اتوماسيون صنعتي براي كنترل بخش قالب گيري اين كارخانه بر اساس كنترل كننده هاي قابل برنامه ريزي (PLC) مي باشد.

   طراحي اين سيستم از دو بخش سخت افزار و نرم افزار تشكيل شده كه در بخش طراحي سخت افزار، امكان استفاده از سنسورهاي قديمي توسط سيستم اتوماسيون درنظر گرفته شده و به علاوه، پيشنهاداتي جهت نصب سنسورهاي جديد نيز ارائه گرديده است. مراحل طراحی بخش نرم افزار پروژه اتوماسيون فرآيند خط قالب‌گيری شرکت ريخته‌گری آذرين اصفهان نيز در محيط  برنامه‌نويسی Step7 مربوط به PLC S7 شرکت زيمنس بر اساس توابع توصيفی تعيين شده توسط تيم اجرائي پروژه صورت گرفته و به تاييد مسوولين فنی سازنده رسيده است.

   با استفاده از اين سيستم اتوماسيون و جايگزيني ان به جاي سيستم رله-تايمري قديمي امكان افزايش محصول كارخانه تا سقف 30% فراهم شده و كيفيت محصول توليدي نيز افزايش قابل توجهي خواهد يافت. از طرفي، بسياري از توقفات غير عملياتي سيستم كه در اثر عوامل انساني و فرسوده بودن سيستم كنترل قبلي به وجود مي آيند با استفاده از مكانيزم جديد كنترلي قابل حذف مي باشند.   

Projects with Industry

تحت نظارت وف ایرانی